Co to jest remarketing?
Remarketing to kierowanie reklam do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili naszą stronę lub aplikację mobilną. Mogą to być na przykład osoby, które weszły na witrynę, ale niczego nie kupiły. Remarketing pomoże w nawiązaniu ponownego kontaktu poprzez wyświetlenie im trafnych reklam na różnych urządzeniach, których używają.
Jak i gdzie wykorzystać reklamę remarketingową?
Celem remarketingu jest odtworzenie na nowo procesu zakupowego. Wyświetlenie reklamy ma zachęcić klienta do zakupu produktu, którym wcześniej był zainteresowany. Przekaz reklamowy można skierować do określonej grupy osób, np. znajdujących się w konkretnej lokalizacji. Można też wyświetlić go osobom, które w niedalekim czasie dokonały wizyty w sklepie internetowym – aby przypomnieć im, żeby ponownie odwiedziły stronę i sfinalizowały transakcję. Chociaż reklama remarketingowa kojarzy się głównie z Google Ads, można ją też wykorzystać m.in. w mediach społecznościowych (popularny jest szczególnie remarketing na Facebooku czy Instagramie) oraz w e-mail marketingu.
Kampanie remarketingowe w Google Ads
Opcje remarketingu dostępne w Google Ads to: remarketing standardowy, remarketing dynamiczny, remarketing w aplikacjach mobilnych, listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce, remarketing wideo oraz remarketingowe listy adresów e-mail.