Home > Słownik > Retargeting

Retargeting

Co to jest retargeting?

Retargeting to narzędzie marketingowe w internecie, które polega na wyświetlaniu komunikatów reklamowych użytkownikom sieci. Reklamy te są precyzyjnie dopasowane do ich potrzeb oraz oczekiwań. Żeby jednak było to możliwe, komunikaty wyświetlane są na podstawie wcześniejszych, podejmowanych przez użytkowników działań w witrynach.

Retargeting – jak to działa?

W praktyce retargeting działa za pomocą czynności, jakie wykonuje użytkownik, wchodząc na daną stronę www. Są to m.in. takie procesy jak oglądanie konkretnych produktów w sklepie z odzieżą dla kobiet. Działanie użytkownika pozostawia ślad w „przestrzeni wirtualnej” w formie tzw. plików cookie. To właśnie dzięki nim serwer może wyświetlać dobraną dla użytkownika reklamę retargetingową. Retargeting może działać praktycznie wszędzie – na stronach internetowych, na Facebooku czy w innych mediach społecznościowych.

Retargeting a remarketing

Pojęcie retargetingu bywa często mylone z remarketingiem. Choć obie taktyki mają na celu dotarcie i skonwertowanie osób odwiedzających witrynę, różnica polega na wykorzystywanej strategii. Retargetowanie wykorzystuje ciasteczka, by wyświetlić użytkownikom odpowiednie reklamy, a remarketing polega na wysyłaniu emaili do osób, które odwiedziły stronę lub porzuciły koszyk.