Co to jest sieć afiliacyjna?
W marketingu sieciowym to kanał, który umożliwia promowanie produktów lub usług. W tym celu stosowane są kanały komunikacji przynależne do partnerów w zamian za ustalony wcześniej procent wartości sprzedaży. Jest to więc relacja typu win-win-win – każda strona jest zadowolona z efektu (klient z dokonanego zakupu, sklep ze sprzedaży, a wydawca z dochodu).
Jak działa sieć afiliacyjna?
Sieć afiliacyjna to doskonały przykład mechanizmu, na którym każdy zyskuje. Wyróżnia się jednak kilka najpopularniejszych metod naliczania prowizji dla wydawców – CPS, CPA, CPC. W modelu CPS wydawca zarabia prowizję, gdy użytkownik dokonuje zakupu za pomocą strony reklamodawcy. W przypadku CPA zarobki generowane są wtedy, gdy użytkownik wykonuje pewną akcję na stronie reklamodawcy – rejestracja czy wypełnienie ankiety. Model CPC polega z kolei na generowaniu zysków w sytuacji, gdy klient klika link partnerski i odwiedza stronę reklamodawcy. Z marketingu afiliacyjnego mogą skorzystać więc zarówno doświadczeni blogerzy, jak i osoby początkujące bez doświadczenia.