UTM – co to jest?
UTM (Urchin Tracking Module) są specjalnymi parametrami, które można „dodać” do tradycyjnego adresu URL. Dzięki nim zyskuje się możliwość dokładnego śledzenia historii z konkretnych źródeł w stronie internetowej.
Do czego służy UTM?
Tagi UTM to niezwykle przydatne i funkcjonalne elementy, które usprawniają funkcjonowanie i logistykę internetową. Tagi UTM zostały wymyślone i użyte pierwszy raz w 2005 roku przez firmę Urchin Software. Została ona przejęta przez Google i dała początek najpopularniejszemu obecnie narzędziu analitycznemu świata – Google Analytics. Tagi UTM Google można zweryfikować po kliknięciu linka. Otagowane linki są dość długie. Zawierają równocześnie niezbędne informacje na temat danych elementów, których mają dotyczyć.
Jak wykorzystać UTM?
Tag UTM to również doskonały sposób na uzyskanie maksymalnie dokładnej odpowiedzi na nurtujące pytanie, skąd biorą się użytkownicy danej strony. Choć w teorii można dodać tagi do każdego linka, to zaleca się ich stosowanie w przypadku płatnych reklam, newsletterów, postów w social mediach oraz w zewnętrznych materiałach contentowych.