Co to jest white paper?
White paper to oficjalny dokument, który zawiera usystematyzowane dane dotyczące wybranego obszaru działalności w firmie. Nierzadko zawiera on bardzo pogłębione analizy i szczegółowe badania dotyczące przedsiębiorstwa. Jego zadaniem jest przekazać odbiorcy konkretne informacje.
Jak napisać white paper?
Po co tworzyć white paper? Cele mogą być różne. Jednym z nich jest z pewnością zbudowanie wiarygodności marki oraz wskazania pozycji eksperckiej danego brandu w obrębie opracowywanego obszaru. Poza tym white paper prezentuje ofertę firmy i pozwala zrozumieć, jakie zalety mają zaproponowane przez nią rozwiązania, usługi, czy produkty. Jak napisać white paper? Ważne, aby podejść do tematu rzetelnie i solidnie się przygotować, przedstawiając różne badania oraz analizy ekspertów, które mogą przekonać potencjalnych klientów.
White paper – jak przygotować, aby realizowała cel?
White paper tworzy się głównie wtedy, gdy do czynienia mamy z branżą innowacyjną, która nie jest powszechnie zrozumiała. Np. firmy zajmujące się NFT lub kryptowalutamy tworzyły takie białe księgi, aby przekonać społeczność międzynarodową, że jest to biznes godny ich uwagi.