Strona główna » Strefa Wiedzy » SEO & Content Camp w Szczyrku – relacja naszych ekspertów z wydarzenia

SEO & Content Camp w Szczyrku – relacja naszych ekspertów z wydarzenia

W maju 2022 nasi specjaliści SEO uczestniczyli w konferencji SEO & Content Camp w Szczyrku, zorganizowanej przez zespół Whitepress. Oprócz dogadzania sobie w strefie SPA oraz malowniczych widoków za oknami otrzymali dwudniową dawkę branżowej wiedzy. Była to pierwsza edycja tego wydarzenia, a uczestników było około 200 – przyjechali oni z całej Polski. Zapraszamy do przeczytania relacji z prezentacji, które opisał Jacek Jurczyński, SEO Leader w Cube Group.

  1. Damian Sałkowski – „Sztuka radzenia sobie z danymi”

W swojej prezentacji Damian pokazywał metody i narzędzia do analizy danych. Omawiał możliwości języka Python (Anaconda) przy przeszukiwaniu danych, wykorzystanie Google Sheets wraz z językiem SQL oraz wskazał szereg wtyczek i rozszerzeń do Google Docsów. Mowa była również o narzędziu do estymacji od Facebooka “Prophet”, a także o Integromacie – narzędziu, które pozwala automatyzować działania bez umiejętności programowania czy Geckoboard do tworzenia przyjaznych paneli z danymi.

  1. Robert Niechciał – „Hossa i bessa w SEO – co to jest initial ranking i re-ranking”

Robert w swoim wykładzie wyjaśnił dlaczego nowe dokumenty w internecie potrzebują czasu, by zacząć zdobywać pozycje w Google, a także czym jest “re-ranking” i dlaczego czasami trzeba poczekać nawet pół roku na zmianę w pozycjach. Mowa była również o sztucznej inteligencji Google’a i wykorzystaniu przez wyszukiwarkę danych behawioralnych. Dane te są zbierane przez przeglądarkę Chrome i część telefonów z systemem Android.

  1. Paweł Gontarek – „Pełna pierwsza strona wyników (twoich wyników)”

Paweł swoją prezentacją wskazał metody selekcji i sposoby linkowania z publikacji Content Marketingowych. Wskazał również przypadki, w których linki przychodzące potrafiły obniżyć ranking witryny docelowej. W związku z tym zalecił regularne audyty linków przychodzących. Odradził również linkowanie z forów dyskusyjnych z tej racji, że ciężko je później zmodyfikować. Jako łatwy sposób na wzmocnienie i indeksację pozyskanych linków wskazał serwis twitter.com.

  1. Kamil Rybicki – „Agencja SEO to nie tylko Klienci – o monetyzacji kompetencji w zakresie SEO (własne e-commerce, afiliacja, sprzedaż własnych produktów)”

Kamil objaśnił swoją metodę na pozyskiwanie wygasłych domen – tzw. expirek. Używał do tego narzędzi Ahrefs i Screaming Frog. Wskazał również sposób na testowanie tak przechwyconych domen poprzez linkowanie z nich innych domen.

  1. Krzysztof Marzec – „Jak za pomocą Google ulepszyć swój audyt strony?”

Krzysztof jako najlepsze miejsce do odnalezienia problemów (takich jak np. strony sieroty – orphan pages) na stronie wskazał logi serwera. Przedstawił również kilka narzędzi i rozwiązań, np. Sitebulb jako dobre narzędzie do wyszukiwania zduplikowanej treści, funkcję “Compare” z aplikacji Screaming Frog do porównania zmian on-site, a także narzędzia Oncrawl i Botify jako przydatne przy audytowaniu stron internetowych.

  1. Ewelina Podrez-Siama – „Jak wykorzystać potencjał trendów w strategii SEO i Content Marketingu?”

Ewelina pokazała jak działa narzędzie Google Trends i w jaki sposób je wykorzystuje. Oprócz tego wskazała na możliwe działania SEO przy niskich budżetach Klientów. Między innymi były to:

  1. Łukasz Żelezny – „SEO i Marketing Treści Poza Utartymi Schematami”

Łukasz pokazał możliwości narzędzia Keyword Hero, które umożliwia odkrycie słów kluczowych “not provided” w Google Analytics. Drugim punktem prezentacji była analiza brakujących treści – Content GAP. Łukasz wskazał sposób, w jaki wykonuje taki research. Oprócz tego wskazał kilka prostych metod optymalizacji stron: wtyczkę “inlinks“ do WordPressa, wykorzystanie schema.org do działu FAQ, a także “translatepress” jako wtyczkę do WordPressa umożliwiającą automatyczne tworzenie wielojęzykowych wersji stron internetowych.

  1. Milena Majchrzak – „Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do wspierania działań contentowych”

Prezentacja Mileny opierała się na pokazaniu zalet i wad generowania treści przez sztuczną inteligencję – algorytm GPT-3. Wskazała ona, że być może już niedługo zawód copywritera zmieni się w osobę obsługującą sztuczną inteligencję. Na chwilę obecną samodzielne działanie AI uznała jednak za niebezpieczne i uzależnione od wielkości danych, jakie AI zdołało się nauczyć.

  1. Monika Kołodziejczyk – „3 filary dobrego raportu czyli jak efektywnie i efektownie raportować SEO oraz content dla klientów”

Monika wskazała na problem raportowania działań SEO. Dodała piksel mierzący przeczytanie raportu SEO do jego końca i okazało się, że około 90% jej klientów nie czyta raportów do końca. Po ankiecie wśród odbiorców okazało się, że są one nieczytelne dla laika. W związku z tym wskazała możliwe uproszczenia w raportowaniu: wskazanie co rośnie, co spada i najważniejsze – wnioski i plany płynące z raportowanych danych. 

  1. Maciej Woźniak – „Data-driven SEO. Jak data science pomaga tworzyć lepsze strategie SEO”

Maciej zaprezentował działania autorskiego systemu AI do mapowania Contentu. Wykorzystał ona mapę wraz ze słowami kluczowymi pobranymi z Google Search Console do wsparcia linkowania wewnętrznego. Jego dewizą było, by dostarczyć tylko to, co realnie może przynieść korzyść Klientom. 

  1. Paweł Sokołowski „Planowanie treści w oparciu o huby contentowe”

Paweł wskazał strukturyzację contentu jako coś niezbędnego w obecnych czasach. Dał również kilka wskazówek tego jak powinno się budować treści – należy pamiętać o semantyce, jakości informacji oraz o wielowymiarowym podejściu do tematu. Tworząc treści musimy być lepsi od konkurencji w TOPach – w przypadku małej ilości informacji o danym w temacie w polskim internecie zachęcał do korzystania z zagranicznych źródeł.

  1. Piotr Michalak „Czy i jak 39 dolarów na miesiąc może poprawić efekty SEO?”

Piotr opowiadał o możliwej optymalizacji kosztów SEO. Między innymi były to: odzysk istniejących treści (np. z portalu, który stracił na widoczności i nie chcemy z niego linków), outsourcing copywritingu czy korzystanie ze schematów treści (w oparciu o parametru danego produktu). Wspomniał również o pisaniu treści przez sztuczną inteligencję, ale również on przypomniał o ręcznej korekcie takich artykułów.

MOGĄ CI SIĘ SPODOBAĆ