Canvas, czyli nowy format reklamowy Facebooka zadomowił się w Polsce. Reklamodawcy coraz chętniej wykorzystują ten typ reklamy w swoich kampaniach, pojawia się coraz więcej ciekawych realizacji. Wszystkim niewtajemniczonym przybliżamy format Facebook Canvas, odpowiadając na kilka kluczowych pytań.
Facebook Canvas (potocznie „kanwa”) to pełnoekranowy format reklamy na FB dedykowany na urządzenia mobilne, możemy w nim korzystać min. z: wideo, zdjęć, tekstów czy nawet zestawów produktów! |
Przy tworzeniu tego formatu możemy wykazać się bardzo dużą kreatywnością, ponieważ wszystko konfigurujemy wedle własnych upodobań. Możemy np.:
Tak wygląda ten format reklamowy wykorzystany do promocji podróży promem:
źródło: facebook.com/business
A tak wygląda ten format reklamowy wykorzystanej do promocji Samsunga Galaxy S7 Edge:
Wszyscy reklamodawcy korzystający z reklam wideo, graficznych czy tekstowych, szczególnie branże fashion, FMCG, elektro, ale także sklepy internetowe.
To bardzo interesujący i mający ogromne możliwości format reklamowy – interaktywnie pokazuje produkt klienta oraz zwiększa zainteresowanie nim wśród potencjalnych odbiorców.
Kampanie reklamowe oparte na kanwach mogą stać się wypadkową wszystkich typów reklam w jednym bardzo angażującym użytkownika formacie. Poprzez połączenie przekazu wideo, graficznego i np. produktów użytkownik może poświęcić nawet kilka minut na zapoznanie się z całą treścią dostępną w kanwie, a następnie przejść do sklepu.
Klient dzięki kanwie zyskuje głównie możliwość dłuższego angażowania odbiorcy wokół swojego produktu. Zaangażowanie odbiorców wokół produktu przełoży się na pewno na wzrost rozpoznawalności marki, a w przypadku sklepów także na sprzedaż produktów w online. Użycie kanwy w reklamie połączone z odpowiednim targetowaniem powiększy także bazę klientów. Dotarcie do nowych odbiorców zaowocuje polubieniami fanpage, czyli zwiększeniem liczby potencjalnych klientów.
Facebook prowadzi obecnie wielką ekspansję na urządzenia mobile. Jest to już drugi z kolei format (po Lead Ads) dedykowany najpierw tego typu urządzeniom. Widać tu wyraźny trend – koncentracja na reklamie mobile oraz zatrzymywaniu użytkowników jak najdłużej „na Facebooku”. Kanwa wyznacza także nowy trend od strony technicznej, być może teraz będziemy mieli możliwość częstszego testowania tak elastycznych w przygotowaniu formatów reklamowych.