Jak sprzedawać na Allegro i Amazon
Home > Blog > Marketplace > Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż z pomocą marketplace Allegro i Amazon w 2022?

Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż z pomocą marketplace Allegro i Amazon w 2022?

Po dziś dzień wśród wielu zarządzających e-sklepami zauważalne jest głębokie przekonanie, że nie warto wchodzić ze swoim asortymentem na platformy Marketplace takie jak Allegro, Amazon, czy eBay. Najczęściej spotykane argumenty takiego podejścia to „klienci na Marketplace nigdy nie będą moimi Klientami, tylko tej platformy”, „prowizje są za wysokie, to się nie opłaca”, „nie mamy najniższych cen wśród konkurencji, a na Marketplace cena jest najważniejsza”. Tymczasem zarówno w Polsce jak i na całym świecie Marketplace’y mają coraz większy udział w rynku e-commerce. Szacuje się, że już prawie 50% zakupów internetowych dokonywanych jest właśnie na platformach Marketplace i ten współczynnik stale rośnie. Jest to spowodowane wygodą zakupów z każdej kategorii produktowej w jednym miejscu, programami lojalnościowymi danej platformy i jej programami ochrony kupujących. Klienci na Marketplace czują się pewniej, bezpieczniej, a same zakupy internetowe w jednym miejscu są o wiele wygodniejsze, niż dokonywanie ich na różnych sklepach internetowych. Przeczytaj nasz poradnik jak sprzedawać na Allegro i Amazon.

Jak sprzedawać na Allegro, Amazon i innych marketplace – przede wszystkim chłodna analiza

Chłodna analiza i umiejętność spojrzenia z różnych perspektyw to szczególnie cenione umiejętności w biznesie, dlatego do sprzedaży na Marketplace również warto podejść w ten sposób.  Wówczas może się okazać, że dana platforma oferuje ogromny potencjał dotarcia do tysięcy nowych klientów, szeroki wachlarz możliwości budowania świadomości Twojej marki i lojalizacji Klientów, koszty prowizji i marketingu mogą być porównywalne z kosztami marketingu własnego sklepu, a wdrażając odpowiednio przygotowaną strategię można zwiększyć sprzedaż na marketplace innymi czynnikami, niż najniższa cena. Nie ma dwóch takich samych biznesów, dlatego warto przeanalizować możliwości rozwoju, które oferują platformy Marketplace dla Twojego biznesu, a nie ulegać branżowym frazesom. Jak sprzedawać na Allegro i Amazon, czyli nawiększych platformach, i jak do tego najlepiej podejść?

Chcesz dowiedzieć się więcej o sprzedaży na Allegro i Amazon? Zapisz się na nasz webinar!

7 kwietnia (czwartek), godzina 15. Zapisz się klikając w grafikę:

Brak możliwości zapisania na historyczny webinar.

Jak sprzedawać w marketplace – zacznij od przyjrzenia się działaniom konkurencji i liderów kategorii

Jeżeli sprzedajesz w internecie to pewnie z marszu potrafisz wymienić listę swoich konkurentów. Zweryfikuj, czy są obecni na platformach takich jak Allegro lub Amazon. Żeby zyskać pełniejszy obraz i liczby dotyczące sprzedaży jaką generują, możesz wesprzeć się oprogramowaniem do analityki sprzedaży na Marketplace. W przypadku Allegro będzie to TradeAnalytics, dla Amazona może to być np. JungleScout lub Helium10. Takowe liczby najlepiej wskażą potencjał sprzedażowy w Twojej kategorii produktowej na danej platformie. Oprócz znanej Ci konkurencji warto również sprawdzić działania i liczby generowane przez liderów sprzedaży danej kategorii produktowej przy pomocy wyżej wymienionych narzędzi. Wówczas zauważysz, że podmioty generujące najwyższą sprzedaż na Marketplace wcale nie są najtańszymi na rynku w większości kategorii. Wiąże się to z zauważalnym wzrostem świadomości i zwyczajów konsumenckich. Dzisiejsi kupujący w internecie wcale nie szukają produktów najtańszych, lecz tych o najlepszym stosunku ceny do jakości.

Poznaj potencjał marketingowy platform Marketplace

Jak zatem przekonać Klientów na platformach Marketplace, że Twoje produkty mają najlepszy stosunek ceny do jakości? Przede wszystkim wykorzystując cały potencjał marketingowy danej platformy. Każda z nich oferuje opcje do budowania, wzmacniania świadomości i komunikowania wyróżników marki. Mamy zatem możliwość wpływania na tzw. wartość postrzeganą marki również na Marketplace’ach. Jakie więc opcje marketingowe oferuje Allegro i Amazon?

Jak zwiększyć sprzedaż na Amazon – marketing na Amazonie

Jak sprzedawać na Amazonie? Punktem wyjścia sprzedawania na Amazonie i podstawą prowadzenia skutecznych działań marketingowych na Amazon jest stworzenie Amazon Brand Store dla marki. W tym miejscu przy pomocy tekstu, grafik, animacji i wideo możesz zaprezentować historię i wartości marki oraz uwypuklić unikalne cechy i zalety Twoich produktów. 

Przykład Amazon Brand Store marki LEGO
Przykład Amazon Brand Store marki LEGO

To właśnie tutaj będzie trafiał każdy użytkownik zainteresowany Twoją marką z dwóch źródeł. Pierwszym jest ruch organiczny pochodzący z listingów produktowych, ponieważ w centrum każdego listingu na Amazon będzie widoczny link “Odwiedź sklep marki XYZ”. Drugim jest ruch płatny z kampanii reklamowych Amazon Sponsored Brands. W ramach tego rodzaju kampanii mamy do dyspozycji trzy formaty reklam – Product Collection, Store Spotlight i Video. Omówmy pokrótce każdy z nich.

Product Collection

Przykład reklamy w formacie Product Collection

Product Collection to format reklamy w którym mamy możliwość zaprezentowania trzech wybranych produktów w towarzystwie specjalnie zaprojektowanej grafiki wraz z logiem marki i krótkim opisem. Mamy możliwość konfiguracji na jakie frazy kluczowe i z jakim stopniem dopasowania reklama ma się wyświetlać, jest więc świetnym elementem zarówno góry jak i dołu lejka w zależności od tego, czy skonfigurujemy wyświetlanie na frazy ścisłe, czy ogólne – przybliżone. 

Store Spotlight 

Przykład reklamy w formacie Store Spotlight

W przypadku formatu Store Spotlight kierujemy ruch do Amazon Brand Store. W samej reklamie natomiast ukazujemy “zalążek” naszego sklepu w postaci loga marki, krótkiego opisu i możliwości przejścia do trzech wybranych podstron. Tutaj również mamy możliwość konfiguracji fraz kluczowych, na jakie reklama ma się wyświetlać. Ten format jest świetnym sposobem na dotarcie do Klienta z ofertą naszej marki na pierwszych etapach lejka. 

Sponsored Video

Przykład reklamy w formacie Sponsored Brand Video

Format reklam wideo jest dostępny na Amazonie już od ponad roku. To forma działań marketingowych w której drzemie ogromny potencjał i mniejsza konkurencja z uwagi na niedocenianie tej formy przez reklamodawców. Przestrzeń dedykowana temu formatowi znajduje się w okolicach środka wyników wyszukiwania więc idealnie pasuje jako element dalszych etapów lejka. Ten format ma dodatkową zaletę w postaci rozliczania w modelu CPC, a nie CPM jak większość formatów reklam wideo na rynku, co pozwala łatwiej kontrolować koszty i rentowność prowadzonych działań. Wideo może trwać do 15 sekund i powinno dynamicznie ukazywać zastosowanie produktu, jego mocne strony, aspekty techniczne i przewagi konkurencyjne.

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro – marketing na Allegro

Allegro nie pozostaje w tyle za Amazonem w kwestii wprowadzania kolejnych możliwości działań marketingowych na swojej platformie. Jak sprzedawać na Allegro? Od czego zacząć?

Podstawą jest rejestracja pod szyldem oficjalnego sklepu marki, dzięki czemu zyskujemy dostęp do pełnego spektrum opcji marketingowych dostępnych wyłącznie dla oficjalnych sklepów marek. Poniżej znajduje się kilka sposobów na zwiększenie sprzedaży na Allegro wraz z krótkim omówieniem:

Oznaczenie Ofert W Wynikach Wyszukiwania

Oznaczenie oficjalny sklep wraz z logiem na liście wyników wyszukiwania

Każda oferta oficjalnego sklepu marki na Allegro posiada specjalne oznaczenie w wynikach wyszukiwania. To świetna możliwość dotarcia z naszą marką i jej produktami do Klienta na początku jego ścieżki zakupowej gdy dopiero rozpoczyna swoje poszukiwania od fraz ogólnych, np. “golarka męska”. Dodatkową wartością jest większe zaufanie Klientów do ofert pochodzących z oficjalnych sklepów marek.

Nagłówek Marki Nad Każdą Ofertą

Tylko będąc oficjalnym sklepem marki na Allegro mamy możliwość ustawienia dedykowanego nagłówka marki w formie bannera, który pojawia się na każdym listingu produktowym. To miejsce w którym warto zakomunikować najważniejsze przewagi konkurencyjne marki i dzięki temu znacznie zwiększyć prawdopodobieństwo konwersji. Dlatego właśnie ważna jest wiedza jak sprzedawać na Allegro.

Banner Promocyjny Nad Listą Ofert


Ponad listą ofert oficjalnego sklepu marki na Allegro mamy możliwość umieszczania dedykowanych bannerów informujących o aktualnych promocjach, nowościach czy dodatkowych benefitach dla kupujących. To kolejny element łączenia naszej marki z działaniami ukierunkowanymi na sprzedaż.

Reklama Graficzna Na Allegro

Reklamy graficzne pojawiają się ponad wynikami wyszukiwań na Allegro. Zwiększają świadomość reklamowanej marki i widoczność ofert. Ten format umożliwia konfigurację różnych reklam w zależności od etapu lejka, na którym znajduje się potencjalny klient dzięki możliwości określenia fraz i wykluczeń na które ma się wyświetlać dana reklama. 

Zbuduj strategię sprzedaży na Marketplace – to najlepsza droga do tego jak sprzedawać na Allegro i Amazon skutecznie

Strategia sprzedaży na Marketplace to wciąż bardzo rzadko spotykane zjawisko w polskim e-commerce. Najczęściej wynika to z niedoceniania potencjału biznesowego kanałów Marketplace w Europie i na świecie, ale też z braku czasu, który trzeba poświęcić na bieżące czynności operacyjno-taktyczne.

Dlaczego zatem potrzebujesz strategii i warto poświęcić czas i zasoby na jej zbudowanie? Ponieważ stanie się ona przewodnikiem po wszystkich specyficznych procesach danych platform dla twojego e-commerce’u, prowadzącym do pełnego wykorzystania potencjału marketingowego i sprzedażowego – zarówno na polskim rynku, jak i na rynkach zagranicznych. Z jakich elementów powinna składać się zatem takowa strategia?

Jeśli strategia spełnia swoje zadanie, a sprzedaż wzrasta – czas na skalowanie!

Trudno o łatwiejsze skalowanie swojej sprzedaży niż sprzedając na Amazon. Platforma zapewnia dostęp do wszystkich europejskich rynków po kilku kliknięciach. Jak się zatem do tego przygotować i na co uważać?

Po pierwsze – warto zacząć sprzedaż na nowych rynkach od najbardziej perspektywicznych produktów. Z każdym nowym rynkiem wiążę się dużo pracy do wykonania, dlatego dokładnie przeanalizuj potencjał i konkurencję przed decyzją o wejściu.

Po drugie – poznaj specyfikę danego rynku. Ustaw automatyczne tłumaczenie strony w przeglądarce i przeanalizuj pytania, opinie i komentarze klientów na danym rynku.

Po trzecie – dostosuj logistykę i technologię do obsługi nowego rynku, aby unikać pomyłek i mieć pewność, że na dany rynek będą trafiały produkty właśnie na niego przeznaczone (odpowiednie opakowanie, instrukcja itp.), a transakcje były odpowiednio rozliczane.

Jaki potencjał mają poszczególne rynki na Amazon?

Na koniec małe porównanie potencjału poszczególnych rynków Amazon w Europie. Zdecydowanym liderem są Niemcy, gdzie miesięczny wolumen ruchu wynosi około 500 milionów wizyt, a według raportów ponad 60% Niemców rozpoczyna poszukiwania produktów od Amazona. Pozostałe rynki osiągają mniejsze zasięgi, niemniej wciąż bardzo imponujące i każdy z pewnością wart jest zainteresowania.

Czy wiesz już jak sprzedawać na Allegro i Amazon? Jeśli masz pytania, chcesz skonsultować swoją strategię albo zacząć sprzedawać na platformach marketplace umów się z nami na niezobowiązującą rozmowę wideo, podczas której nasz ekspert odpowie na Twoje pytania i wątpliwości – SPRAWDŹ DOSTEPNE TERMINY I ZAPISZ SIĘ TUTAJ

Cube Group

Cube Group

Agencja digital

Tekst został przygotowany przez ekspertów z zespołu Cube Group, agencji digital, w której łączymy strategie digital marketingowe, SEM, SEO, social, content, performance, analitykę, kreację i technologię. Zespół Cube Group na co dzień pracuje dla takich marek jak m.in. mBank, Vectra, Credit Agricole, Innogy i więcej. Zgarniamy przy tym najważniejsze wyróżnienia branżowe (Effie, MIXX Awards, Golden Arrow, European Performance Marketing Awards, Performance Marketing Diamonds, Efekton Awards, Ekomersy i Aulery).