- Jak wygląda obecnie reklama w Google Ads?
- Co testujesz w swojej codziennej pracy?
- A jak wygląda dzień z pracy SEM-owca?
- Jakie są typowe wyzwania w pracy SEM-owca?
- Droga Karoliny w SEM-ie
- Czy pamiętasz jaki projekt był według Ciebie najlepszy?
- Czyli cały czas masz przestrzeń na rozwój?
- Co oznacza status Google Premier Partner?
- Kto najlepiej odnajdzie się w karierze w Google Ads?
- Jakie zadania czekają na Juniora na początku pracy?
- Jakie źródła wiedzy polecisz początkującym SEM-owcom?
- Jak wyglądają możliwości rozwoju?
- Co cenisz w pracy z naszym zespołem SEM?
- SEM czy SEO?
Strategia, realizacja i optymalizacja działań płatnych w ramach ekosystemu Google Ads to jeden z kierunków specjalistycznych dla osób myślących o karierze w digital marketingu. Czym dokładniej zajmuje się SEM Specialist? Jakich kompetencji wymaga praca w dziale SEM? Jak można rozwinąć się w tym obszarze w Cube Group? Na te pytania i więcej odpowiada SEM & Social Coordinator w Cube Group, Karolina Loranc, naszej HR Specialist, Katarzynie Szuckiej.
Jak wygląda obecnie reklama w Google Ads?
Reklama w Google Ads to nie tylko kampanie w wyszukiwarce, ale także display i rozbudowane kampanie YouTube, jak TrueView for Action.
Nowością są kampanie Performance Max, które uzupełniają frazy w wyszukiwarkach i działają poza nią, co oznacza, że możemy reklamować się jako uzupełnienie w kampaniach Google Display Network i YouTube.
Wyniki Performance Max różnią się w zależności od branży, ale oferują nowe możliwości. Testowanie jest kluczowe, bo tylko tak możemy ocenić efektywność tych działań.
Co testujesz w swojej codziennej pracy?
Od typów kampanii po strategie, np. maksymalizacji konwersji czy ROAS, możliwości w Google Ads są szerokie. Testy można przeprowadzać na małą skalę i jeśli się sprawdzą, wdrażać na większą.
Dla długotrwałych klientów warto korzystać z różnych możliwości Google, a także innych przeglądarek jak Bing. Z klientem z branży telekomunikacyjnej uruchomiliśmy kampanię w Bingu i promujemy aplikacje przez Google oraz App Store Ads.

Testowanie, sprawdzanie nowych możliwości i poszukiwanie nowych rozwiązań jest bardzo istotne w tej pracy.
A jak wygląda dzień z pracy SEM-owca?
- W Google Ads zaczynamy od codziennej analizy danych – sprawdzamy, czy reklamy działają poprawnie, kody są aktywne i statystyki są prawidłowe.
- Używamy wielu raportów do efektywnego zarządzania kampaniami.
- Mamy regularne statusy wewnętrzne z zespołem Biddable Media (Google Ads, Facebook Ads), które wspierają wymianę wiedzy, generowanie nowych pomysłów i optymalizację działań. Dzielimy się sprawdzonymi rozwiązaniami, tworzymy listy „to do” i stosujemy wewnętrzne procedury dla usprawnienia pracy i szybkiej integracji nowych osób.
- Praca SEM-owca to nie tylko analiza, ale również kontakt z klientem i dostosowywanie działań do jego potrzeb, co bezpośrednio wpływa na wyniki kampanii.
Jakie są typowe wyzwania w pracy SEM-owca?
Według mnie:
- osiągnięcie KPI, co wymaga dokładnej analizy danych. Na początku współpracy z klientem definiujemy cel, dostosowujemy działania do niego i weryfikujemy założenia kampanii.
- Znalezienie kompromisu między oczekiwaniami klienta a mediaplanem oraz upewnienie się, że cele są spójne.
- Efektywna komunikacja z klientem wpływa na wynik i efektywność pracy.
Droga Karoliny w SEM-ie
Co Ciebie przyciągnęło do SEM-u?





Dla mnie nakręcająca jest sprawczość – to, że dzięki wiedzy i kompetencjom mogę faktycznie rozwijać czyjś biznes.
Z SEM jestem związana od 12 lat. Zaczynałam w 2011 roku w firmie Arteria, gdzie uczestniczyłam w projekcie „Marketingowe Rewolucje” pomagając małym przedsiębiorcom tworzyć pierwsze kampanie to dawało poczucie wpływu na biznes klienta. Kampanie Google są w pełni mierzalne, co pozwala na dokładne śledzenie wyników i efektywności. W 2014 roku dołączyłam do Cube Group i od tego czasu realizuje tu liczne projekty.
Czy pamiętasz jaki projekt był według Ciebie najlepszy?
Jednym z największych projektów była 3,5-letnia kampania linii lotniczych, promująca siatkę lotów na 49 rynkach w różnych wyszukiwarkach, m.in. Google, Bing, Yandex, Seznam, Naver, Yahoo Japan.
Testowaliśmy wiele możliwości, dostosowując promocje do rynków. Porównywaliśmy przychody z poszczególnych lotów i krajów w Google Analytics, gdzie widzieliśmy zbiór wszystkich danych, które raportowaliśmy tygodniowo dla klienta. Dało mi to poczucie, że prawidłowe poukładanie pracy pod cel klienta pozwala na realizację KPIs
W Cubie prowadziłam też kampanie dla klientów z branży ubezpieczeniowej i finansowej, takich jak Credit Agricole i mBank. Pracuję nad dużymi, długofalowymi projektami.
Obecnie intensywnie rozwijam działania z klientem telekomunikacyjnym. Widzę, jak nasze codzienne działania na kampaniach powodują wzrost realizacji przychodów klienta lub wolumenów sprzedaży co napędza mnie do dalszej pracy i podnoszenia poprzeczki.
Czyli cały czas masz przestrzeń na rozwój?
Cały czas. W 2017 roku wróciłam do pracy po urlopie macierzyńskim, wtedy w Google’u pojawiła się automatyzacja kampanii. Musiałam się wdrożyć w nowy świat SEM-owy, potem zostałam team leaderem.
W międzyczasie Cube Group dostał zaproszenie do projektu, Youtube Guru, do którego dołączyłam. Pracując w SEM w agencji blisko współpracujemy z Google – jako Cube Group jesteśmy w 3% najlepszych partnerów strategicznych Google, mamy status Partnera Premium i możliwość udziału w takich inicjatywach.
Co oznacza status Google Premier Partner?
- Status Premier oznacza, że efektywnie zarządzamy dużymi budżetami w Google Ads, skutecznie generując wyniki dla top marek i skalując je w każdym etapie lejka marketingowego, wykorzystując najnowsze możliwości Google.
- Dla nas oznacza to dostęp do wersji Beta, różnych narzędzi i możliwości Google Marketing Platform (jeszcze przed szerszym rolloutem), dostęp do szczegółowych statystyk, zamkniętych webinariów i szkoleń online.
- Cyklicznie spotykamy się z przedstawicielami Google, omawiając zmiany na YouTube i wymieniając się wiedzą. Codziennie pracuję z YouTube’em, średnio robię kilka dużych kampanii zasięgowych rocznie.
Kto najlepiej odnajdzie się w karierze w Google Ads?





Kariera w Google Ads jest idealna dla osób, które kochają wyzwania i dynamiczne zmiany.
SEM wymaga ciągłego samorozwoju, strategicznego i analitycznego myślenia oraz doskonałej samoorganizacji do planowania, realizacji i optymalizacji kampanii.
Kluczowe są także umiejętności komunikacyjne – efektywne tworzenie tekstów reklamowych oraz współpraca z zespołami marketingowymi i klientami.
Jakie zadania czekają na Juniora na początku pracy?
W pierwszych miesiącach Junior SEM Specialist pracuje w trybie szkoleniowo-operacyjnym.
Zapoznaje się z działem, projektami i realizuje podstawowe zadania, takie jak tworzenie struktur, pisanie tekstów reklamowych, analizowanie wyników kampanii i przeprowadzanie optymalizacji. Pracuje pod okiem Team Leadera i może dołączyć do zespołu obsługującego jednego klienta. W miarę rozwoju rośnie stopień trudności zadań i odpowiedzialność.
Jakie źródła wiedzy polecisz początkującym SEM-owcom?
- Polecam śledzenie branżowej prasy, jak „Marketer+”,
- grupy na Facebooku „Google Ads (ADWords) – Darmowe Wsparcie, Porady, Nowinki” prowadzonej przez Marcina Wsóła. Warto też śledzić bloga Marcina i jego artykuły w „Marketerze+”.
- Warto zwrócić uwagę na tematy analityczne – newsletter Macieja Lewińskiego i jego szkolenia „Pimp My Analytics”.
- Śledzenie zmian w supportach wyszukiwarek oraz znalezienie własnych ulubionych źródeł także jest istotne.
Jak wyglądają możliwości rozwoju?
W SEM w Cube Group masz możliwość rozwoju od stanowiska juniorskiego do specjalisty, seniora, eksperta lub lidera. Każdy poziom oznacza większą złożoność zadań i odpowiedzialności. Tempo rozwoju zależy od Twoich osiągnięć.
Czasami dokonujemy roszad na projektach, jeśli ktoś chce zmienić obsługiwaną branżę, może to zgłosić i staramy się do niego dostosować. Jeśli ktoś z SEM-u chciałby lepiej poznać, np. na kampanie YouTube, e‑commerce, czy social media.
Mamy możliwość kreowania nowych rozwiązań i testowania innowacyjnych strategii, co sprawia, że praca jest interesująca i kreatywna.
Dział SEM współpracuje z działem Social umożliwia płynne przejście między nimi. Mamy wiele przykładów osób, które zmieniły dział w ramach firmy, np. z Client Service do SEM.
Co cenisz w pracy z naszym zespołem SEM?





Nasz dział SEM jest otwarty, ambitny i pomocny.
Cenię, że jesteśmy zgrani. Z częścią osób współpracuję od lat. Pomagamy sobie nawzajem, dzielimy się wiedzą i wsparciem na bieżąco, co ułatwia adaptację nowych osób – zawsze znajdziesz pomoc w zespole
SEM czy SEO?
Oczywiście to zależy. Z punktu widzenia marketera – kanały te mają inne cele i efekty, do tego w innej perspektywie czasowej 😉 Bliższy mojemu sercu jest oczywiście SEM, mam bardzo szybko wyniki, duży wpływ, szybko wdrażam zmianę i widzę ich efekty. Najlepszą opcją jest synergia SEM i SEO.
Dzięki za rozmowę! 🙂
Jeśli praca w SEM w Cube Group, brzmi dla Ciebie ciekawie, to sprawdź nasze aktualne oferty pracy: