Wyzwania
Jak osiągnąć wzrost przyznania pożyczek?
Wyzwaniem przy realizacji kampanii był silnie konkurencyjny segment pozabankowych instytucji finansowych i restrykcyjne uwarunkowania prawne, ograniczające również emisję reklam w wyszukiwarce. Wspólnie z klientem przygotowaliśmy długofalową strategię opartą na danych, automatyzacji i Machine Learning.
Opisz nam swoje wyzwanie,
i porozmawiajmy.
Strategia
Kluczowym elementem kampanii była automatyzacja działań, która pozwoliła zoptymalizować budżet reklamowy i wybrać efektywne kanały.
Przeprowadziliśmy dokładne analizy i na ich podstawie zmieniliśmy model atrybucji last-click na model atrybucji oparty na danych – Data-Driven, co znacząco wpłynęło na prawidłowe przypisanie danych konwersji kampanii.
Realizacja założonych celów wymagała zastosowania długofalowej koncepcji zmian opierających się na głębokiej analizie danych z uwzględnieniem sezonowości, różnorodnej ścieżki konwersji użytkownika, a także jego wielu punktów styku z reklamą.
Narzędzia
Search Ads 360
Atrybucja
Machine learning
Data-Driven
Click-To-Call
Działanie
W pierwszej fazie zbadaliśmy skuteczność i opłacalność poszczególnych kampanii, a następnie stworzyliśmy dedykowane strategie ustalania stawek dla słów kluczowych, urządzeń i lokalizacji w zależności od segmentów kampanii. Strategie ustalania stawek zostały oparte na docelowym CPA.
Pozyskiwanie potencjalnych klientów oparliśmy o zaawansowane strategie Search Ads360. Wykorzystaliśmy model atrybucji Data-Driven, aby obliczyć rzeczywisty wkład każdego kliknięcia reklamy w wyszukiwarce na ścieżce sprzedażowej. Porównując ścieżki klientów dokonujących konwersji z tymi, którzy tego nie robią, określiliśmy co naprawdę ma znaczenie przy podejmowaniu decyzji przez użytkowników.

Zidentyfikowaliśmy konwertujące i niekonwertujące ścieżki użytkownika, a następnie zautomatyzowaliśmy działania do zarządzania kosztem CPA i kontrolę wydawanego budżetu w zależności od potencjału. Dzięki temu przy zoptymalizowanym budżecie wygenerowaliśmy wzrost liczby klientów.
Rezultaty
101%
wzrost liczby ofert
60%
kosztu pozyskania oferty CPA
Zwiększenie
kaloryczności pozyskanych ofert = wyraźny wzrost liczby podpisanych umów z nowymi klientami w porównaniu analogicznym okresem poprzedniego roku.