Home > Case studies > Triverna
Home > Case studies > Triverna

Triverna

TURYSTYKA

WYNIKI:

  • CPC z SEO wyniosło 0,32 PLN (581% zakładanego KPI).
  • W okresie od 01.06. do 31.08.2023 klaster o wyjazdach nad morze uzyskał łącznie 122045 organicznych odsłon.
  • 34 artykuły z klastra pozycjonują się łącznie na 4541 słów kluczowych, w tym 1247 w TOP 10 (stan na koniec 2023 r.).

83%

niższe CPC

129%

wzrost liczby fraz blogowych w TOP10 w ciągu 6 miesięcy


NARZĘDZIA:

  • Content marketing
  • On-site SEO
  • Grafika
  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Ahrefs
Cheerful diverse colleagues examining map in modern workplace

Wyzwania

Niespójna struktura bloga firmowego i niska wydajność treści

Pomimo dobrego ruchu organicznego, artykuły na blogu Triverna.pl nie angażowały użytkowników. Aby rozwiązać ten problem, włączyliśmy do wpisów klikalne spisy treści, wysokiej jakości zdjęcia, angażujące infografiki, linki wewnętrzne oraz jasne przyciski Call-To-Action. Miało to na celu zwiększenie interakcji odbiorców i wydłużenie czasu spędzanego na stronie.

Stworzyliśmy mapę treści opartą na klastrach tematycznych, integrując większość istniejących artykułów na blogu. Strategia obejmowała ustalenie wytycznych dla odświeżenia treści o największym potencjale oraz zaplanowanie strategicznego linkowania wewnętrznego.

Niska rozpoznawalność marki na konkurencyjnym rynku

Aby zwiększyć świadomość marki, skupiliśmy się na tworzeniu artykułów na aktualne tematy podróżnicze, celując w wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo każdą infografikę oznaczaliśmy logo Triverna.pl, aby wzmacniać tożsamość marki.

Ponadto wizerunek Triverna.pl jako marki ekskluzywnej wydawał się nieosiągalny dla szerszej publiczności. Rozwiązaliśmy to, pokazując, że luksusowe wakacje mogą być dostępne i przystępne cenowo, dzięki starannie dobranym i czasowo limitowanym ofertom.

Strategia

Celem strategii było zajęcie czołowych miejsc w SERP do szczytu sezonu letniego dla słów kluczowych związanych z podróżowaniem nad polskie morze.

Ta kategoria jest najbardziej lukratywnym segmentem naszego Klienta i według badań najpopularniejszym wyborem wakacyjnym w Polsce.

Chcieliśmy zaangażować grupę docelową za pomocą treści, które rezonują z jej preferencjami dotyczącymi komfortowego zakwaterowania i gotowych propozycji pakietów hotelowych. 

Klaster dotyczący wyjazdów nad morze był częścią szerszej strategii blogowej, której długoterminowym celem było zwiększenie jakościowego ruchu i zaangażowania użytkowników na blogu oraz w całej domenie.

Cheerful diverse colleagues examining map in modern workplace

Działanie

Strategia dla klastra obejmowała opracowanie 26 nowych artykułów opartych na:

  • szczegółowej analizie grupy docelowej i stworzeniu buyer person,
  • identyfikacji content gap poprzez analizę konkurentów z rozbudowaną sekcją blogową,
  • budowie mapy treści dla klastra dostosowanej do grupy docelowej, włączając lejek zakupowy,
  • researchu fraz kluczowych i intencji wyszukiwania,
  • stworzeniu szczegółowych briefów, 
  • priorytetyzacji publikacji, biorącej pod uwagę związek tematyczny i trendy w branży.

Częścią strategii było również wdrożenie infografik do wybranych artykułów (aby zwiększyć atrakcyjność wpisów i poprawić zaangażowanie użytkowników) oraz audyt i optymalizacja istniejących treści (aby maksymalizować potencjał klastra).

Rezultaty

83%

CPC z SEO wyniosło 0,32 PLN (83% mniej niż średnie CPC z kampanii generycznych Google Search w sezonie wakacyjnym)

122045

organicznych odsłon dla klastra w okresie 01.06-31.08 2023 r.

wygrana

w konkursie European Content Awards 2024 w kategorii Travel / Leisure Content Campaign Of The Year

Oczami Klienta

Wraz z Cube Group udowadniamy, że działania content i SEO potrafią skutecznie budować biznes, a realizowane w sposób przemyślany, w odpowiednim kontekście i z odpowiednim timingiem mogą przynosić efekty „tu i teraz”, jednocześnie rosnąć w siłę w długim okresie. Cieszę się, że podjęliśmy rękawicę i dzielnie walczymy na dość zatłoczonym rynku travel, gdzie zazwyczaj nad jakością, górę brała ilość. Dzięki skrupulatnemu podejściu Cube Group nasz blog osiąga dziś jedne z najlepszych wskaźników jakościowych w całej kategorii, stając się jednocześnie ważnym kontrybutorem wzrostu naszego biznesu.

Krzysztof Dębski,

Chief Marketing Officer – Triverna.pl

OBSERWUJ NAS NA: