W specjalnym odcinku podcastu usłyszysz wypowiedzi ekspertów z Cube Group, jakich jak
Gośćmi dzisiejszego odcinka są eksperci z zespołu Cube Group, agencji digital, w której łączymy strategie digital marketingowe, SEM, SEO, social, content, performance, analitykę, kreację i technologię. Zespół Cube Group na co dzień pracuje dla takich marek jak m.in. mBank, Vectra, Credit Agricole, Innogy i więcej. Zgarniamy przy tym najważniejsze wyróżnienia branżowe (Effie, MIXX Awards, Golden Arrow, European Performance Marketing Awards, Performance Marketing Diamonds, Efekton Awards, Ekomersy i Aulery).
- Michał Pustuł – Head of SEO
- Klaudia Hernik — Chief Digital Officer
- Elizabet Araj — Paid Social Leader
- Beata Woźniak — New Business Leader
- Joanna Królik — Digital Marketing Director
- Kamil Ura — Senior Web Analytics
- Mateusz Nić — Client Service Director
- Michał Holka – Marketplace Manager
Nie masz czasu na przesłuchanie całego odcinka? Przejdź do fragmentów, które Cię najbardziej interesują już teraz!
Czas
Klaudia Hernik — Chief Digital Officer
0:43
Michał Holka – Marketplace Manager
5:21
Joanna Królik — Digital Marketing Director
8:23
Mateusz Nić — Client Service Director
12:33
Elizabet Araj — Paid Social Leader
17:06
Kamil Ura — Senior Web Analytics
21:04
Michał Pustuł – Head of SEO
23:21
Beata Woźniak — New Business Leader
25:45
Klaudia Hernik — Chief Digital Officer
Cześć! Święta i Sylwester już za nami, a więc stało się czas przywitać nowy rok. Poprosiłam moich gości, specjalistów z Cube Group i ekspertów w różnych dziedzinach o małe podsumowanie minionych 12 miesięcy i wskazanie trendów w obszarze digital marketingu w 2023 roku. Jakie duże wyzwania, ale jeszcze większe szanse stoją przed marketami i przedsiębiorcami? Zapraszam do przesłuchania specjalnego odcinka podcastu „Cudne rozmowy o marketingu”. Zostańcie z nami! Jako pierwsza swoimi spostrzeżeniami podzieli się z nami Klaudia Hernik, Chief Digital Officer w Cube Group. Klaudia jestem szalenie ciekawa, jakie są Twoje prognozy dotyczące marketingu online w 2023 roku.
Cześć Asiu, dzięki za zaproszenie do tego podcastu. Ja może zacznę od tego, co według mnie jest teraz najważniejszym wyzwaniem w ogóle dla marketerów czy dla przedsiębiorców. I oczywiście najważniejszym wyzwaniem na przyszły rok to będzie to, co zrobić, żeby jednak ograniczać te budżety reklamowe, ale dalej zarabiać więcej. No i jak to zrobić, kiedy, jak wiemy, ceny reklam usług rosną i będą rosnąć. I w mojej ocenie w digitalu bardzo dobrze sprawdza się zasada Pareto. Ona jest inaczej nazywana zasadą 80/20. I w takim najprostszym ujęciu zasadę Pareto można przedstawić tak, że niewielka część rynku te 20% generuje zdecydowaną większość obrotów, czyli np. te 80%. I w myśl tej zasady mam dla Was dwa pierwsze big trendy. Zacznę od tego, że w 2023 roku musimy mieć w końcu zbudowane Buyer Personę, które są kluczowe dla naszego biznesu stanowią te 20% spośród wszystkich użytkowników. […]
Michał Holka – Marketplace Manager
O zdanie na temat trendów zapytałam także Michała Holkę naszego Marketplace Managera, który na co dzień pomaga klientom koordynować działania m.in. na Allegro czy Amazonie. Posłuchajcie wypowiedzi Michała.
Moją dziedziną, jeśli chodzi o digital jest sprzedaż na platformach marketplace, takich jak Allegro czy Amazon. I w kontekście tych platform jestem osobiście przekonany, że w takim ujęciu big picture jednym z takich trendów będzie coraz większa popularność samych marketplaceów i coraz większy ich udział w rynku e-commerce. Bazuję na raportach branżowych, na które, kiedy spoglądamy w ostatnich latach, widzimy zarówno stały wzrost popularności właśnie marketplaceów w stosunku rok do roku, jak i estymacja dalszego wzrostu w kolejnych latach. [..]
Joanna Królik — Digital Marketing Director
Swoją opinią podzieliła się także Joanna Królik, Digital Marketing Director.
Wiele wskazuje na to, że rok 2023 będzie rokiem kryzysu gospodarczego i z pewnością odbije się to również na firmach działających w digitalu. Każdy kryzys, niezależnie od tego, jakie są jego przyczyny, jest swego rodzaju sprawdzianem dla przedsiębiorstwa. Przede wszystkim dlatego, że wyciąga na światło dzienne to, co szwankuje w organizacji, ale też weryfikuje, czy przyjęte przez firmę długofalowe strategie po prostu działają. W mojej ocenie w nadchodzącym roku duże korzyści powinny odnieść firmy, które do tej pory inwestowały w kanały strategiczne, w tym w kanały własne. Takie działania jak inwestycje w content marketing, w bloga, SEO, w lojalizację klientów poprzez np. rozbudowę bazy własnej i odpowiednie scenariusze marketing automation, ale też działania mające na celu optymalizację współczynnika konwersji na stronie, w tym koszyka zakupowego czy kart produktowych. […]
Mateusz Nić — Client Service Director
W dzisiejszym odcinku podcastu nie mogło zabraknąć wypowiedzi Mateusza Nicia, naszego Client Service Director. Mateuszu, jakie są Twoje prognozy i przewidywania?
Cześć Asia! Podsumowania Trendy na kolejny rok są o tyle problematyczne w naszej branży, gdyż rozwija się ona bardzo dynamicznie. Zmiany, które zachodzą na rynku digitalowym, co roku nas zaskakują. Mamy obecnie trendy, które kierują nas w stronę optymalizacji i automatyzacji działań. Ja wypunktowałem sobie cztery, o których chciałbym dzisiaj powiedzieć i mam nadzieję, że zainteresuje zarówno Ciebie, jak i naszych słuchaczy. Pierwszy trend, o którym chciałbym wspomnieć, to nawiązanie do znanego wszystkim przysłowia „Śpieszmy się kochać ludzi, bo tak szybko odchodzą”. Ja natomiast chciałbym to przerobić w kontekst, śpieszmy się zdobywać i wykorzystywać dane, bo tak szybko odchodzą. Od co najmniej dwóch lat słyszymy, że idzie nowe. Wiemy, że będziemy pozyskiwać mniej danych i coraz trudniej będzie nam prowadzić efektywne działania digitalowe. Rok 2023 przyniesie nam spore zmiany i marketerzy staną przed wieloma wyzwaniami związanymi właśnie z danymi. Uważam, że to jest bardzo duża szansa dla marketerów, że im więcej danych zbierzemy teraz, im więcej się nauczymy, tym łatwiej będzie nam prowadzić działania w tej nowej rzeczywistości, w których tych danych nie będzie nam dane korzystać z nich. […]
Elizabet Araj — Paid Social Leader
A jakie wyzwania będą czekały na nas, decydując się na prowadzenie komunikacji marketingowej w social mediach? O tym opowie więcej Elizabet Araj, Paid Social Leader.
Niewątpliwie ten rok był burzliwy dla osób działających w obszarze paid social, bo jak wiemy Meta odnotowała spadki, TikTok stale wzrasta, Twitter z kolei ma obecnie bardzo burzliwą zmianę zarządzania, więc w świetle tych wszystkich elementów ciężko prognozować, co wydarzy się w przyszłym roku. Na pewno jednak na podstawie tego, co działo się w tym roku i też naszych doświadczeń możemy wskazać kilka obszarów, nad którymi warto się zastanowić i które warto uwzględnić planując strategię działań w paid social na przyszły rok. Na pewno dalej dominować będą formaty wideo, które już od dłuższego czasu są doceniane zarówno przez użytkowników, jak i przez algorytmy. Tutaj duży wpływ na to miała stale rosnąca popularność TikToka, która sprawiła, że też kolejne platformy starają się przyciągać użytkowników właśnie takimi krótkimi, ciekawymi materiałami wideo. […]
Kamil Ura — Senior Web Analytics
Przygotowując zestawienie trendów w roku kolejnym nie można pominąć analityki. Zapraszam do wysłuchania wypowiedzi Kamila Ury, analityka w Cube Group.
Jeśli chodzi o trendy w mojej dziedzinie, to przede wszystkim uważam, że skille takiego analityka webowego na pewno rozszerzą się o skille takiego analityka webowego/digitalowego na pewno rozszerzą się o skille takiego analityka bardziej tradycyjnego, bo w tym momencie korzystamy tylko z narzędzi Google’owych. Mamy Google Analytics, jakiegoś Tag Managera, a uważam, że dużym, dużym, dużym kierunkiem, który teraz się buduje, jest rozszerzenie naszych umiejętności o, umiejętności bardziej takie jak SQL i te z tym związane. Ponieważ mamy natywne połączenie z Big Query z poziomu G4. Już dostaliśmy informację od Google’a, że korzystanie z np. Locker Studio przy połączeniu z GA4 mamy limity API. Przez to nie będziemy mogli wykorzystywać w pełni naszych możliwości, więc uważam, że trendy w analityce takiej analityce digitalowej to będą przede wszystkim umiejętności twarde typu SQL, statystyka, bardziej umiejętności związane z IT. […]
Michał Pustuł – Head of SEO
Jakie będą trendy w SEO w 2023 roku? O tym opowie Michał Pustuł, szef zespołu SEO w Cube Group.
Jeżeli chodzi o SEO, to kolejny rok, podobnie zresztą, jak i ten, będzie najprawdopodobniej rokiem pod hasłem sztucznej inteligencji. Już w tym roku widzimy, że zachodnie wyszukiwarki anglojęzyczne, przede wszystkim wyszukiwarki, już dużo bardziej korzystają z możliwości AI, jako że modele są uczone na języku angielskim. Natomiast już w Polsce też widzimy, chociażby po części publikacji, które kupujemy, po tekstach, które kupujemy na rynku, że AI jest coraz bardziej wykorzystywane w naszej branży i pewnie będzie rozwijane coraz mocniej, dzięki czemu jakość, którą będzie dostarczał też będzie coraz lepsza i pewnie zostanie z nami już na dłużej. […]