Home > Podcast > Trendy 2023 – przygotuj się na zmiany w digital marketingu
Trendy 2023 w digital marketingu
Trendy 2023 w digital marketingu

Odcinek 3

Trendy 2023 – przygotuj się na zmiany w digital marketingu

Do trzeciego odcinka podcastu „Cudne rozmowy o marketingu” zaprosiliśmy aż 8 doświadczonych ekspertów z Cube Group z różnych sektorów digital marketingowych. Każdemu z nich zapytaliśmy pytanie o nadchodzące trendy w ich dziedzinach oraz w digital marketingu w 2023 roku. Nasi eksperci poruszali tematy związane m.in. z SEO, Analityką, Paid Social.

W specjalnym odcinku podcastu usłyszysz wypowiedzi ekspertów z Cube Group, jakich jak

Gośćmi dzisiejszego odcinka są eksperci z zespołu Cube Group, agencji digital, w której łączymy strategie digital marketingowe, SEM, SEO, social, content, performance, analitykę, kreację i technologię. Zespół Cube Group na co dzień pracuje dla takich marek jak m.in. mBank, Vectra, Credit Agricole, Innogy i więcej. Zgarniamy przy tym najważniejsze wyróżnienia branżowe (Effie, MIXX Awards, Golden Arrow, European Performance Marketing Awards, Performance Marketing Diamonds, Efekton Awards, Ekomersy i Aulery).

  1. Michał Pustuł – Head of SEO
  2. Klaudia Hernik — Chief Digital Officer
  3. Elizabet Araj — Paid Social Leader
  4. Beata Woźniak — New Business Leader
  5. Joanna Królik — Digital Marketing Director
  6. Kamil Ura — Senior Web Analytics
  7. Mateusz Nić — Client Service Director
  8. Michał Holka – Marketplace Manager

Nie masz czasu na przesłuchanie całego odcinka? Przejdź do fragmentów, które Cię najbardziej interesują już teraz!

Czas

Klaudia Hernik — Chief Digital Officer

0:43

Michał Holka – Marketplace Manager

5:21

Joanna Królik — Digital Marketing Director

8:23

Mateusz Nić — Client Service Director

12:33

Elizabet Araj — Paid Social Leader

17:06

Kamil Ura — Senior Web Analytics

21:04

Michał Pustuł – Head of SEO

23:21

Beata Woźniak — New Business Leader

25:45

Klaudia Hernik — Chief Digital Officer

Joanna Cudna
Asia

Cześć! Święta i Sylwester już za nami, a więc stało się czas przywitać nowy rok. Poprosiłam moich gości, specjalistów z Cube Group i ekspertów w różnych dziedzinach o małe podsumowanie minionych 12 miesięcy i wskazanie trendów w obszarze digital marketingu w 2023 roku. Jakie duże wyzwania, ale jeszcze większe szanse stoją przed marketami i przedsiębiorcami? Zapraszam do przesłuchania specjalnego odcinka podcastu „Cudne rozmowy o marketingu”. Zostańcie z nami! Jako pierwsza swoimi spostrzeżeniami podzieli się z nami Klaudia Hernik, Chief Digital Officer w Cube Group. Klaudia jestem szalenie ciekawa, jakie są Twoje prognozy dotyczące marketingu online w 2023 roku.

Klaudia Hernik - Trendy 2023
Klaudia

Cześć Asiu, dzięki za zaproszenie do tego podcastu. Ja może zacznę od tego, co według mnie jest teraz najważniejszym wyzwaniem w ogóle dla marketerów czy dla przedsiębiorców. I oczywiście najważniejszym wyzwaniem na przyszły rok to będzie to, co zrobić, żeby jednak ograniczać te budżety reklamowe, ale dalej zarabiać więcej. No i jak to zrobić, kiedy, jak wiemy, ceny reklam usług rosną i będą rosnąć. I w mojej ocenie w digitalu bardzo dobrze sprawdza się zasada Pareto. Ona jest inaczej nazywana zasadą 80/20. I w takim najprostszym ujęciu zasadę Pareto można przedstawić tak, że niewielka część rynku te 20% generuje zdecydowaną większość obrotów, czyli np. te 80%. I w myśl tej zasady mam dla Was dwa pierwsze big trendy. Zacznę od tego, że w 2023 roku musimy mieć w końcu zbudowane Buyer Personę, które są kluczowe dla naszego biznesu stanowią te 20% spośród wszystkich użytkowników. […]

Michał Holka – Marketplace Manager

Joanna Cudna
Asia

O zdanie na temat trendów zapytałam także Michała Holkę naszego Marketplace Managera, który na co dzień pomaga klientom koordynować działania m.in. na Allegro czy Amazonie. Posłuchajcie wypowiedzi Michała.

Michał Holka - Trendy 2023
Michał

Moją dziedziną, jeśli chodzi o digital jest sprzedaż na platformach marketplace, takich jak Allegro czy Amazon. I w kontekście tych platform jestem osobiście przekonany, że w takim ujęciu big picture jednym z takich trendów będzie coraz większa popularność samych marketplaceów i coraz większy ich udział w rynku e-commerce. Bazuję na raportach branżowych, na które, kiedy spoglądamy w ostatnich latach, widzimy zarówno stały wzrost popularności właśnie marketplaceów w stosunku rok do roku, jak i estymacja dalszego wzrostu w kolejnych latach. [..]

Joanna Królik — Digital Marketing Director

Joanna Cudna
Asia

Swoją opinią podzieliła się także Joanna Królik, Digital Marketing Director.

Joanna Królik - Trendy 2023
Joanna

Wiele wskazuje na to, że rok 2023 będzie rokiem kryzysu gospodarczego i z pewnością odbije się to również na firmach działających w digitalu. Każdy kryzys, niezależnie od tego, jakie są jego przyczyny, jest swego rodzaju sprawdzianem dla przedsiębiorstwa. Przede wszystkim dlatego, że wyciąga na światło dzienne to, co szwankuje w organizacji, ale też weryfikuje, czy przyjęte przez firmę długofalowe strategie po prostu działają. W mojej ocenie w nadchodzącym roku duże korzyści powinny odnieść firmy, które do tej pory inwestowały w kanały strategiczne, w tym w kanały własne. Takie działania jak inwestycje w content marketing, w bloga, SEO, w lojalizację klientów poprzez np. rozbudowę bazy własnej i odpowiednie scenariusze marketing automation, ale też działania mające na celu optymalizację współczynnika konwersji na stronie, w tym koszyka zakupowego czy kart produktowych. […]

Mateusz Nić — Client Service Director

Joanna Cudna
Asia

W dzisiejszym odcinku podcastu nie mogło zabraknąć wypowiedzi Mateusza Nicia, naszego Client Service Director. Mateuszu, jakie są Twoje prognozy i przewidywania?

Mateusz Nić - Trendy 2023
Mateusz

Cześć Asia! Podsumowania Trendy na kolejny rok są o tyle problematyczne w naszej branży, gdyż rozwija się ona bardzo dynamicznie. Zmiany, które zachodzą na rynku digitalowym, co roku nas zaskakują. Mamy obecnie trendy, które kierują nas w stronę optymalizacji i automatyzacji działań. Ja wypunktowałem sobie cztery, o których chciałbym dzisiaj powiedzieć i mam nadzieję, że zainteresuje zarówno Ciebie, jak i naszych słuchaczy. Pierwszy trend, o którym chciałbym wspomnieć, to nawiązanie do znanego wszystkim przysłowia „Śpieszmy się kochać ludzi, bo tak szybko odchodzą”. Ja natomiast chciałbym to przerobić w kontekst, śpieszmy się zdobywać i wykorzystywać dane, bo tak szybko odchodzą. Od co najmniej dwóch lat słyszymy, że idzie nowe. Wiemy, że będziemy pozyskiwać mniej danych i coraz trudniej będzie nam prowadzić efektywne działania digitalowe. Rok 2023 przyniesie nam spore zmiany i marketerzy staną przed wieloma wyzwaniami związanymi właśnie z danymi. Uważam, że to jest bardzo duża szansa dla marketerów, że im więcej danych zbierzemy teraz, im więcej się nauczymy, tym łatwiej będzie nam prowadzić działania w tej nowej rzeczywistości, w których tych danych nie będzie nam dane korzystać z nich. […]

Elizabet Araj — Paid Social Leader

Joanna Cudna
Asia

A jakie wyzwania będą czekały na nas, decydując się na prowadzenie komunikacji marketingowej w social mediach? O tym opowie więcej Elizabet Araj, Paid Social Leader.

Elizabeth Araj - Trendy 2023
Elizabet

Niewątpliwie ten rok był burzliwy dla osób działających w obszarze paid social, bo jak wiemy Meta odnotowała spadki, TikTok stale wzrasta, Twitter z kolei ma obecnie bardzo burzliwą zmianę zarządzania, więc w świetle tych wszystkich elementów ciężko prognozować, co wydarzy się w przyszłym roku. Na pewno jednak na podstawie tego, co działo się w tym roku i też naszych doświadczeń możemy wskazać kilka obszarów, nad którymi warto się zastanowić i które warto uwzględnić planując strategię działań w paid social na przyszły rok. Na pewno dalej dominować będą formaty wideo, które już od dłuższego czasu są doceniane zarówno przez użytkowników, jak i przez algorytmy. Tutaj duży wpływ na to miała stale rosnąca popularność TikToka, która sprawiła, że też kolejne platformy starają się przyciągać użytkowników właśnie takimi krótkimi, ciekawymi materiałami wideo. […]

Kamil Ura — Senior Web Analytics

Joanna Cudna
Asia

Przygotowując zestawienie trendów w roku kolejnym nie można pominąć analityki. Zapraszam do wysłuchania wypowiedzi Kamila Ury, analityka w Cube Group.

Kamil Ura
Kamil

Jeśli chodzi o trendy w mojej dziedzinie, to przede wszystkim uważam, że skille takiego analityka webowego na pewno rozszerzą się o skille takiego analityka webowego/digitalowego na pewno rozszerzą się o skille takiego analityka bardziej tradycyjnego, bo w tym momencie korzystamy tylko z narzędzi Google’owych. Mamy Google Analytics, jakiegoś Tag Managera, a uważam, że dużym, dużym, dużym kierunkiem, który teraz się buduje, jest rozszerzenie naszych umiejętności o, umiejętności bardziej takie jak SQL i te z tym związane. Ponieważ mamy natywne połączenie z Big Query z poziomu G4. Już dostaliśmy informację od Google’a, że korzystanie z np. Locker Studio przy połączeniu z GA4 mamy limity API. Przez to nie będziemy mogli wykorzystywać w pełni naszych możliwości, więc uważam, że trendy w analityce takiej analityce digitalowej to będą przede wszystkim umiejętności twarde typu SQL, statystyka, bardziej umiejętności związane z IT. […]

Michał Pustuł – Head of SEO

Joanna Cudna
Asia

Jakie będą trendy w SEO w 2023 roku? O tym opowie Michał Pustuł, szef zespołu SEO w Cube Group.

Michał Pustuł
Michał

Jeżeli chodzi o SEO, to kolejny rok, podobnie zresztą, jak i ten, będzie najprawdopodobniej rokiem pod hasłem sztucznej inteligencji. Już w tym roku widzimy, że zachodnie wyszukiwarki anglojęzyczne, przede wszystkim wyszukiwarki, już dużo bardziej korzystają z możliwości AI, jako że modele są uczone na języku angielskim. Natomiast już w Polsce też widzimy, chociażby po części publikacji, które kupujemy, po tekstach, które kupujemy na rynku, że AI jest coraz bardziej wykorzystywane w naszej branży i pewnie będzie rozwijane coraz mocniej, dzięki czemu jakość, którą będzie dostarczał też będzie coraz lepsza i pewnie zostanie z nami już na dłużej. […]

Beata Woźniak — New Business Leader

Joanna Cudna
Asia

Bardzo się cieszę, że w dzisiejszym odcinku podcastu mam przyjemność gościć Beatę Woźniak, która w Cube Group piastuje stanowisko New Business Leadera. Beato, podziel się proszę z naszymi słuchaczami swoją opinią.

Beata Woźniak
Beata

Koniec roku obfituje w zestawienia, co będzie trendem w roku kolejnym. Właściwie w każdej dziedzinie naszego życia. Ja zaś, trochę przewrotnie postanowiłam się zmierzyć z tematem odcinka. Kto to jest trendwatcher, trendforecaster, specjalista do spraw innowacji, czy inaczej specjalista do spraw zmiany. Jest to ekspert, który na podstawie umiejętności zbierania dużej ilości danych, tak zwanego w żargonie właśnie świata trendwatcherów, mówi się o tym jako o skanowaniu horyzontu. Na podstawie tego horizon scanning, ten ekspert przeprowadza właśnie analizy wielu segmentów danych i odpowiedniej walidacji tych danych, włączając bardzo duży skill umiejętnego i logicznego, krytycznego myślenia. Jest to na pewno ekspert otwarty na wiedzę z wielu dziedzin nauki. Potrafi po walidacji ogromnej ilości danych przedstawić możliwe scenariusze nie tylko przyszłości liniowej Twojego biznesu, ale też tak zwanej przyszłości każdej z możliwych. […]

To tylko skrót odcinka podcastu.
Całość nagrania możesz przesłuchać na Spotify, Apple Podcast i Google Podcast.