Home > Podcast > Własna baza – jak ją budować i prowadzić skuteczną komunikację?
Podcast cudne rozmowy o marketingu - własna baza
Podcast cudne rozmowy o marketingu - własna baza

Odcinek 4

Własna baza — jak ją budować i prowadzić skuteczną komunikację?

W czwartym odcinku podcastu „Cudne rozmowy o marketingu” Joanna Cudna rozmawia o własnej bazie, czyli jednym z najskuteczniejszych i najtańszych narzędzi do generowania sprzedaży. Dzięki niej masz kontrolę nad swoimi komunikatami i możesz budować długofalowe relacje z Klientami. Zacznij wykorzystywać potencjał bazy własnej już dziś!

Podczas audycji dowiesz się wielu praktycznych rzeczy, takich jak

Gościem odcinka jest Bartosz Jakubowski — Head of CRM & Direct Marketing. W Cube Group odpowiada za obszar CRM, e-mail marketing, SMS marketing oraz marketing automation. Posiada ponad 13 lat doświadczenia w branży internetowej – zarówno w Polsce, jak i za granicą, realizował kampanie m.in. dla takich marek, jak Volvo, Škoda, Play, Yves Rocher czy Answear. Jest absolwentem kierunku online marketing i media społecznościowe w Escuela Europea de Marketing y Empresa w Alicante w Hiszpanii oraz administracji na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

  1. Dlaczego warto inwestować we własną bazę jako formę komunikacji?
  2. Jakie wyzwania czekają Cię przy komunikacji do własnej bazy?
  3. Jakie narzędzia możesz wykorzystać do pracy przy obsłudze wysyłek newsletterowych?
  4. Jakie są dobre i złe praktyki komunikacji?
  5. Jak wygląda współpraca z Cube Group pod kątem kompleksowej obsługi własnej bazy?

Nie masz czasu na przesłuchanie całego odcinka? Przejdź do pytania, które Cię najbardziej interesuje już teraz!

Czas

Czy warto inwestować w bazę własną w czasach kryzysu?

0:31

Co zmieniło się na przełomie ostatnich lat w komunikacji do bazy własnej?

3:54

Jak zbierać własną bazę i czy jest minimalna liczba użytkowników, do których można rozpocząć komunikację?

7:23

Jakie kanały komunikacji możemy wykorzystać do kontaktu z użytkownikami z naszej bazy?

10:25

Z jakich narzędzi korzystać przy pracy nad obsługą wysyłek newsletterowych?

11:57

Jakie są dobre i złe praktyki przy tworzeniu komunikacji do własnej bazy?

14:48

Jak wygląda współpraca z Cube Group pod kątem kompleksowej obsługi własnej bazy?

18:58

Czy warto inwestować w bazę własną w czasach kryzysu?

Joanna Cudna
Asia

Ostatnio miałam przyjemność nagrać bardzo ciekawy odcinek podcastu. Mam nadzieję, że mieliście okazję się z nim zapoznać. Jeżeli nie, to z pewnością w naszych social mediach odnajdziecie ten odcinek. Był to odcinek, w którym zapytamy różnych specjalistów o ich przewidywania na 2023 rok. Jednym z interesujących spostrzeżeń była inwestycja w kanały własne, a w dobie inflacji i rosnących kosztów sprzedaży jest to forma, dzięki której można uniezależnić się od kanałów płatnych i wciąż odcinać kupony. W mojej ocenie posiadanie bazy własnej wpisuje się w ten trend. Jakie są Twoje spostrzeżenia Bartku?

Bartosz Jakubowski - własna baza
Bartek

Dokładnie tak. Z jednej strony galopująca inflacja i zauważalna recesja wpływa na bardziej rozsądne wydawanie pieniędzy, zarówno przez nas prywatnie, co jest zauważalne, ale również na płaszczyźnie budżetów marketingowych. Marketerzy szukają oszczędności i najbardziej efektywnych sposobów na wydatkowanie swojego budżetu i tutaj też pojawia się pewna powtarzana od lat paremia, że pozyskanie nowego Klienta będzie zawsze znacznie droższe niż retencja aktualnego. W związku z tym sprawne wykorzystanie technik lead nurturingowych oraz lojalizacja klientów zabezpieczy nam stałą i regularną grupę nabywców naszych produktów. […]

Jakie kanały komunikacji możemy wykorzystać do kontaktu z użytkownikami z naszej bazy?

Joanna Cudna
Asia

Jesteśmy już przy samej komunikacji, to czy mógłbyś powiedzieć nieco więcej o kanałach komunikacji, które mogą być wykorzystywane do kontaktu z użytkownikami z naszej bazy? Wspomniałam na początku naszej rozmowy, że najczęściej spotykam się z komunikacją mailingową lub SMSową. Czy jeszcze jakieś inne formy kontaktu dostrzegasz?

Bartosz Jakubowski - własna baza
Bartek

Tak, jeżeli chodzi o kanały komunikacji, to przede wszystkim będą one zależały od tego, jakie dane posiadamy pozyskane od użytkownika i czy posiadamy do każdej dane i na podstawie której realizujemy komunikację zgody marketingowe. I tak jak wspomniałem wcześniej, te narzędzia lead captureingowe dotyczące pozyskania adresu email funkcjonują również dla pozostałych danych, czyli jesteśmy w stanie również w ten sam sposób pozyskać numer telefonu użytkownika, czyli zarówno za pośrednictwem pop-up, jak i formularza zakupowego jesteśmy w stanie pozyskać numer telefonu i zgodę na komunikację w kanale SMS czy nawet komunikację telemarketingową. […]

Jak wygląda współpraca z Cube Group pod kątem kompleksowej obsługi własnej bazy?

Joanna Cudna
Asia

Myślę, że część naszych słuchaczy może właśnie rozważa wprowadzenie komunikacji do własnej bazy. Jest dopiero na początku tej drogi, a może część prowadzi już takie działania, ale jest zdania, że można by było robić to lepiej, efektywniej. Powiedz, jak wygląda współpraca z Cube Group pod kątem kompleksowej obsługi baz danych.

Bartosz Jakubowski - własna baza
Bartek

Zaczynamy od rozmowy z Klientem, na jakim etapie oni się w danym momencie znajdują. Następnie przeprowadzamy konsultacje, w ramach których realizowane są audyty, ponieważ bez informacji, w jakim momencie znajduje się dany klient, co było robione w ramach CRM, jaka komunikacja była emitowana do użytkowników. My tak naprawdę nie jesteśmy w stanie na pierwszy rzut oka powiedzieć, powiedzieć nic. W związku, z czym posiadając już pewne informacje dotyczące aktualnej sytuacji Klienta, jesteśmy w stanie zarekomendować odpowiednie rozwiązania albo modyfikację aktualnego setupu technologicznego, albo wdrożenie nowej technologii. Przeprowadzamy generalnie obsługę naszych Klientów od A do Z, czyli od onboardingu, poprzez wdrożenie nowej technologii, poprzez import danych, poprzez zapięcie wszystkich mechanizmów komunikacji między systemowej, czyli pomiędzy systemem CRM i systemem e-commerce i ewentualnie innymi zewnętrznymi systemami, które np. mogą służyć do komunikacji SMS owej czy komunikacji telemarketingowej. […]

To tylko skrót odcinka podcastu.
Całość nagrania możesz przesłuchać na Spotify, Apple Podcast i Google Podcast.