Podczas audycji dowiesz się wielu praktycznych rzeczy, takich jak
Gościem odcinka jest Bartosz Jakubowski — Head of CRM & Direct Marketing. W Cube Group odpowiada za obszar CRM, e-mail marketing, SMS marketing oraz marketing automation. Posiada ponad 13 lat doświadczenia w branży internetowej – zarówno w Polsce, jak i za granicą, realizował kampanie m.in. dla takich marek, jak Volvo, Škoda, Play, Yves Rocher czy Answear. Jest absolwentem kierunku online marketing i media społecznościowe w Escuela Europea de Marketing y Empresa w Alicante w Hiszpanii oraz administracji na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
- Dlaczego warto inwestować we własną bazę jako formę komunikacji?
- Jakie wyzwania czekają Cię przy komunikacji do własnej bazy?
- Jakie narzędzia możesz wykorzystać do pracy przy obsłudze wysyłek newsletterowych?
- Jakie są dobre i złe praktyki komunikacji?
- Jak wygląda współpraca z Cube Group pod kątem kompleksowej obsługi własnej bazy?
Nie masz czasu na przesłuchanie całego odcinka? Przejdź do pytania, które Cię najbardziej interesuje już teraz!
Czas
Czy warto inwestować w bazę własną w czasach kryzysu?
0:31
Co zmieniło się na przełomie ostatnich lat w komunikacji do bazy własnej?
3:54
Jak zbierać własną bazę i czy jest minimalna liczba użytkowników, do których można rozpocząć komunikację?
7:23
Jakie kanały komunikacji możemy wykorzystać do kontaktu z użytkownikami z naszej bazy?
10:25
Z jakich narzędzi korzystać przy pracy nad obsługą wysyłek newsletterowych?
11:57
Jakie są dobre i złe praktyki przy tworzeniu komunikacji do własnej bazy?
14:48
Jak wygląda współpraca z Cube Group pod kątem kompleksowej obsługi własnej bazy?
18:58
Czy warto inwestować w bazę własną w czasach kryzysu?
Ostatnio miałam przyjemność nagrać bardzo ciekawy odcinek podcastu. Mam nadzieję, że mieliście okazję się z nim zapoznać. Jeżeli nie, to z pewnością w naszych social mediach odnajdziecie ten odcinek. Był to odcinek, w którym zapytamy różnych specjalistów o ich przewidywania na 2023 rok. Jednym z interesujących spostrzeżeń była inwestycja w kanały własne, a w dobie inflacji i rosnących kosztów sprzedaży jest to forma, dzięki której można uniezależnić się od kanałów płatnych i wciąż odcinać kupony. W mojej ocenie posiadanie bazy własnej wpisuje się w ten trend. Jakie są Twoje spostrzeżenia Bartku?
Dokładnie tak. Z jednej strony galopująca inflacja i zauważalna recesja wpływa na bardziej rozsądne wydawanie pieniędzy, zarówno przez nas prywatnie, co jest zauważalne, ale również na płaszczyźnie budżetów marketingowych. Marketerzy szukają oszczędności i najbardziej efektywnych sposobów na wydatkowanie swojego budżetu i tutaj też pojawia się pewna powtarzana od lat paremia, że pozyskanie nowego Klienta będzie zawsze znacznie droższe niż retencja aktualnego. W związku z tym sprawne wykorzystanie technik lead nurturingowych oraz lojalizacja klientów zabezpieczy nam stałą i regularną grupę nabywców naszych produktów. […]
Jakie kanały komunikacji możemy wykorzystać do kontaktu z użytkownikami z naszej bazy?
Jesteśmy już przy samej komunikacji, to czy mógłbyś powiedzieć nieco więcej o kanałach komunikacji, które mogą być wykorzystywane do kontaktu z użytkownikami z naszej bazy? Wspomniałam na początku naszej rozmowy, że najczęściej spotykam się z komunikacją mailingową lub SMSową. Czy jeszcze jakieś inne formy kontaktu dostrzegasz?
Tak, jeżeli chodzi o kanały komunikacji, to przede wszystkim będą one zależały od tego, jakie dane posiadamy pozyskane od użytkownika i czy posiadamy do każdej dane i na podstawie której realizujemy komunikację zgody marketingowe. I tak jak wspomniałem wcześniej, te narzędzia lead captureingowe dotyczące pozyskania adresu email funkcjonują również dla pozostałych danych, czyli jesteśmy w stanie również w ten sam sposób pozyskać numer telefonu użytkownika, czyli zarówno za pośrednictwem pop-up, jak i formularza zakupowego jesteśmy w stanie pozyskać numer telefonu i zgodę na komunikację w kanale SMS czy nawet komunikację telemarketingową. […]
Jak wygląda współpraca z Cube Group pod kątem kompleksowej obsługi własnej bazy?
Myślę, że część naszych słuchaczy może właśnie rozważa wprowadzenie komunikacji do własnej bazy. Jest dopiero na początku tej drogi, a może część prowadzi już takie działania, ale jest zdania, że można by było robić to lepiej, efektywniej. Powiedz, jak wygląda współpraca z Cube Group pod kątem kompleksowej obsługi baz danych.
Zaczynamy od rozmowy z Klientem, na jakim etapie oni się w danym momencie znajdują. Następnie przeprowadzamy konsultacje, w ramach których realizowane są audyty, ponieważ bez informacji, w jakim momencie znajduje się dany klient, co było robione w ramach CRM, jaka komunikacja była emitowana do użytkowników. My tak naprawdę nie jesteśmy w stanie na pierwszy rzut oka powiedzieć, powiedzieć nic. W związku, z czym posiadając już pewne informacje dotyczące aktualnej sytuacji Klienta, jesteśmy w stanie zarekomendować odpowiednie rozwiązania albo modyfikację aktualnego setupu technologicznego, albo wdrożenie nowej technologii. Przeprowadzamy generalnie obsługę naszych Klientów od A do Z, czyli od onboardingu, poprzez wdrożenie nowej technologii, poprzez import danych, poprzez zapięcie wszystkich mechanizmów komunikacji między systemowej, czyli pomiędzy systemem CRM i systemem e-commerce i ewentualnie innymi zewnętrznymi systemami, które np. mogą służyć do komunikacji SMS owej czy komunikacji telemarketingowej. […]